in ,

Iets aan te bieden? Geef klanten een keus!

Retailers opgelet! Wanneer u klanten tijdens een verkoopgesprek een product laat zien, vergeet dan niet een alternatief te demonstreren. Een leuke studie van Daniel Mochon (Tulane University) toont aan waarom.

Als aan een groep respondenten twee DVD spelers worden getoond, kiest 32% van de respondenten voor DVD speler A en 34% voor DVD speler B. Wanneer aan respondenten 1 DVD speler wordt getoond (of alleen A of alleen B) dan besluit slechts 10% de DVD speler te kopen. Enkel door het aanbieden van een alternatief stijgt dus de koopintentie!

Written by Robert

Robert van Eekhout is ondernemer en oprichter van Van Ons Web & App Development in Amsterdam. Hij is ook commissaris bij Hotel Casa Amsterdam. Volg hem op Twitter: @Robertvane

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Beter een goed bedrijf dan een verre baas

Geliefd, gehaat, onnozel of juist ontzettend slim? De eigenschappen van een effectieve leider. (deel 1)