in

Whitepaper A/B tests: de belangrijkste dingen die je moet weten over A/B testen

Afgelopen week lanceerden wij bij Van Ons het whitepaper “Meer conversie met A/B tests”. Het whitepaper beschrijft hoe je op strategisch niveau A/B testen in je organisatie implementeert en biedt praktische handvatten om hiermee aan de slag te gaan.

Strategie en praktijk in meer dan 40 pagina’s

Het whitepaper gaat in op zowel de strategische als de praktische kant van A/B tests. Waarom is data zo belangrijk om de HIPPO (“Highest Paid Person Opinion”) te elimineren? Hoe zet ik mijn data scientists optimaal in? Hoe maak ik van A/B testen een capability of kernvaardigheid die we in de toekomst vaker kunnen inzetten?

Behalve het strategische stuk bevat het whitepaper ook vele handvatten om A/B testen in de praktijk op te zetten. Aan de hand van het Digitale Slagkracht Model laten we zien hoe je A/B tests opzet, uitvoert en evalueert om ze vervolgens aan te passen en opnieuw uit te voeren.

Zowel het strategische als het praktische stuk komen samen in een meer dan 40 pagina’s tellend document.

Werkblad en case

Omdat het whitepaper nogal uitgebreid is, bieden we de lezer ook een praktisch werkblad. In het werkblad komen de belangrijkste elementen van A/B tests samen zodat alle je de essentiële zaken van A/B testen altijd bij de hand hebt. De case die we hebben ingevoegd van Let it Grow (initiatief van Royal Flora Holland) laat zien hoe je met weinig middelen veel impact kunt hebben met een aantal eenvoudige A/B tests.

Download het whitepaper

Het whitepaper is gratis te downloaden via de website van Van Ons. Laat je e-mail adres achter en je ontvangt een e-mail waarin een download link is opgegeven. We wensen je veel leesplezier!

Klik hier om naar de pagina te gaan waar je het whitepaper kunt opvragen.

Written by Robert

Robert van Eekhout is ondernemer en oprichter van Van Ons Web & App Development in Amsterdam. Hij is ook commissaris bij Hotel Casa Amsterdam. Volg hem op Twitter: @Robertvane

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

De Gartner Hype Cycle: welke technologie blijft plakken en welke gaat nodeloos ten onder?

Waarom fysieke producten meer waarde hebben dan digitale