Het artikel Eager Sellers, Stony Buyers – Understanding the Psychology of New-Product Adoption geeft een prachtig inzicht in het waarom van falende innovaties. In een aantal blogposts zal ik het artikel uit de doeken doen. De eerste posts beschrijven waarom consumenten op zien tegen nieuwe innovaties, gevolgd door de overschatting van nieuwe producten door bedrijven. Uiteindelijk wordt er een framework gepresenteerd die bedrijven kunnen gebruiken om nieuwe innovaties succesvol te lanceren.
De consument: 3 redenen waarom consumenten weerstand hebben tegen nieuwe producten
De organisatie: waarom bedrijven hun eigen producten onderschatten en de gevolgen daarvan
Het Framework:
- Post 6 – Vier dimensies van gedragsverandering en innovaties
- Post 7 – Drie strategieën voor het accepteren van weerstand
- Post 8 – Drie strategieën voor het doorbreken van weerstand
Deze serie is gebaseerd op het artikel: Eager Sellers & Stoney Buyers: Understanding the Psychology of New-Product Adoption. Auteur:John T. Gourville. Uit: Harvard Business Review – 2006
leuke inleiding die met weinig woorden veel inzicht geeft