Branding. Iedere marketeer heeft hiermee te maken. Branding wordt meestal omschreven als “het creëren van gevoel bij een merk” of “het product onderscheiden op gevoelsmatige kenmerken”. Lekker vaag natuurlijk. Daarom dus hoog tijd voor deze serie speciaal over Branding.
Wat is eigenlijk branding en waarom kan branding waardevol zijn voor organisaties?
- Post 1: Wat is Branding en de structuur van Brand Knowledge
- Post 2: Brand Knowledge: Brand Awareness
- Post 3: Brand Knowledge: Brand Image (inclusief model)
- Post 4: Wat is Brand Equity
- Post 5: Het opbouwen van Brand Equity
- Post 6: Het meten van Brand Equity – Indirecte Methode
- Post 7: Het meten van Brand Equity – Directe Methode
- Post 8: Het managen van Brand Equity
Deze serie is gebaseerd op het artikel “Conceptualizing, Measuring, and Managing Customer-Based Brand Equity” van Keller. Verschenen in de Journal of Marketing (vol. 57, 1993).
3 Comments
Leave a Reply3 Pings & Trackbacks
Pingback:Wat is Branding en de structuur van Brand Knowledge? | | Robert van EekhoutRobert van Eekhout
Pingback:Brand Knowledge: Brand Awareness | | Robert van EekhoutRobert van Eekhout
Pingback:- Robert van Eekhout